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JONES Brent A. (ジョーンズ ブレント)

JONES Brent A.

職名

教授

学位

教育博士(レディング大学), 教育修士(インディアナ大学), 修士(インディアナ大学)

専門分野

教育工学, Instructional Technology, Instructional Design, Learner Engagement, Team-Based Learning, 言語学

ホームページ

http://www.brentjones.com

プロフィール

Brent A. Jones has taught English for Specific Purposes in Hawaii, Japan and other parts of Asia since 1987. He was the coordinator of the Business English program in the Economics Department at Kobe Gakuin University from 2005 - 2009. He is currently the Director of Language Programs at Konan University, Hirao School of Management, where since 2009 he has helped develop a content and language integrated (CLIL) program. From April 1, 2018 to March 31, 2019 he was a Visiting Professor at the Peter Gustavson School of Business at the University of Victoria. His major research interests are L2 learning motivation and engagement, instructional technology, instructional design, CLIL, curriculum and materials development, genre approaches to second language reading and writing, and extensive reading.

外部リンク

出身学校 【 表示 / 非表示

  • ハワイ大学   文学部   卒業

    - 1990年11月

出身大学院 【 表示 / 非表示

  • レディング大学   言語教育研究科   博士課程   修了

    2014年2月 - 2018年5月

  • インディアナ大学   教育学部、教育工学   修士課程   修了

    - 2007年11月

  • インディアナ大学   言語教育研究科   修士課程   修了

    - 2004年11月

学内職務経歴 【 表示 / 非表示

  • 甲南大学   マネジメント創造学部   マネジメント創造学科   マネジメントコース   教授

    2009年4月 - 現在

学外略歴 【 表示 / 非表示

  • 神戸学院大学

    2005年4月 - 2009年3月

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    国名:日本国

所属学協会 【 表示 / 非表示

  • 日本教育工学会(JSET)

    2005年4月 - 2011年3月

  • 全国語学教育学会(JALT)

    1995年10月 - 現在

 

研究経歴 【 表示 / 非表示

  • サービス・ラーニング

    その他の研究制度  

    研究期間: 2010年4月  -  2012年3月

論文 【 表示 / 非表示

  • Learner Perceptions of Team-Based Learning (TBL) Efficacy

    Brent A. Jones

    Memoirs of the Center for Education in General Studies, Konan University   2   149 - 163   2024年3月

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    担当区分:筆頭著者  

    その他リンク: https://konan-u.repo.nii.ac.jp/records/2000143

  • Bridging Cultures, Building Competence: A Decade of Transformative Study Tours in the Philippines 国際共著

    Brent A. Jones and April Amihan C. Mella-Alcazar

    Hirao School of Management Review   14   29 - 41   2024年3月

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    担当区分:筆頭著者  

    その他リンク: https://konan-u.repo.nii.ac.jp/records/2000127

  • Exploring Cross-Cultural Collaboration: A Study of Online Student Conferences

    Brent A. Jones

    Hirao School of Management Review   14   13 - 28   2024年3月

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  • Teacher Characteristics and Learner Engagement in Japanese University EFL Programs

    Brent A. Jones

    Memoirs of the Center for Education in General Studies   1   37 - 64   2023年3月

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  • Getting the Most out of Classroom Discourse: Using Discussion Circles to Support and Structure Discussions in the Language Classroom

    Derek Keever & Brent A. Jones

    Hirao School of Management Review   13   69 - 87   2023年3月

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    担当区分:最終著者  

    DOI: doi/10.14990/00004473

    DOI: doi/10.14990/00004473

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書籍等出版物 【 表示 / 非表示

  • Contextual Influences on Learner Engagement in University EFL Courses in Japan

    Brent A. Jones( 担当: 分担執筆)

    Nova Science Pub Incorporated  2021年2月  ( ISBN:978-1-53618-963-6

  • The Journal of Teachers Helping Teachers

    「Brent A. Jones」「Richard Silver」( 担当: 共編者(共編著者))

    Japan Association for Language Teaching  2013年12月 

  • Teachers Helping Teachers: The Proceedings of 2011 Conferences, Seminars and Workshops

    「Brent A. Jones」「Richard Silver」( 担当: 共編者(共編著者))

    Japan Association for Language Teaching  2011年12月  ( ISBN:4-931424-34-1C3482

  • Teachers Helping Teachers: The Proceedings of 2010 Conferences, Seminars and Workshops

    「Brent A. Jones」 「Richard Sliver」( 担当: 共編者(共編著者))

    Japan Association for Language Teaching  2010年12月  ( ISBN:4-931-42432-5 C3482

  • Teachers Helping Teachers: The Proceedings of 2009 Conferences, Seminars and Workshops

    Brent A. Jones( 担当: 編集)

    Japan Association for Language Teaching  2009年12月 

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講演・口頭発表等 【 表示 / 非表示

  • COILing for Humanity, Intercultural Sensitivity, and Communicative Competence

    Brent A. Jones

    THT 2024 in the Kyrgyz Republic: Humanistic Language Teaching in an AI World  2024年9月 

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    開催年月日: 2024年9月

  • Enhancing Language Teaching Through Socratic Circles

    Brent A. Jones

    THT 2024 in the Kyrgyz Republic: Humanistic Language Teaching in an AI World  (Bishkek State University)  2024年9月  Teachers Helping Teachers & Bishkek State University

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    開催年月日: 2024年9月

  • Building Confidence in Public Speaking

    Brent A. Jones

    THT 2024 in the Kyrgyz Republic: Humanistic Language Teaching in an AI World  (Bishkek State University)  2024年9月  Teachers Helping Teachers & Bishkek State University

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    開催年月日: 2024年9月

  • The Four Pillars of Team-Based Learning (TBL): Where Does CALL Fit In?

    Brent A. Jones

    THT 2024 in the Kyrgyz Republic: Humanistic Language Teaching in an AI World  (Bishkek State University)  2024年9月  Teachers Helping Teachers & Bishkek State University

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    開催年月日: 2024年9月

  • Enhancing Language Teaching Through Socratic Circles

    Brent A. Jones

    THT 2024 in the Kyrgyz Republic: Humanistic Language Teaching in an AI World  (Jusup Balasagyn Kyrgyz National University, Institute of Foreign Languages)  2024年9月  Teachers Helping Teachers & Kyrgyz Foreign Language Teachers Association

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    開催年月日: 2024年9月

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研究シーズへのリンク 【 表示 / 非表示

共同研究希望テーマ 【 表示 / 非表示

  • 第二言語習得動機付

  • Cross-discipline, thematic units for language learners

  • Web 2.0 tools for language teachers and students

  • Teacher training (FD)

  • SLA Project-Based Learning, Problem-Based Learning, Team-Based Learning

研究費にかかる研究(調査)活動報告書 【 表示 / 非表示

  • 2024年度  Collaborative Online International Learning (COIL) and Team-Based Learning research, specifically how Instructional Design, Educational Technology, and Educational Psychology can be leveraged in university level language education contexts.

    研究費の種類: 教員研究費

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    Curriculum Design, Educational Technology, Teacher Training I plan to conduct several action research projects aimed at clarifying how curriculum contents/structure, technology and teacher characteristics influence learner outcomes in university EFL programs. The main outcome will be a list of best practices for both teachers and learners in these contexts.

  • 2023年度  Collaborative Online International Learning (COIL) and Team-Based Learning research, specifically how Instructional Design, Educational Technology, and Educational Psychology can be leveraged in university level language education contexts.

    研究費の種類: 教員研究費

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    I plan to conduct several action research projects aimed at clarifying how curriculum contents/structure, technology and teacher characteristics influence learner outcomes in university EFL programs.

  • 2022年度  Research related to how Task-Based Learning (TBL) and Computer-Assisted Language Learning (CALL) can be leveraged in language education settings, Research related to Curriculum Development and Materials Development for promoting active discussion in EFL classes, Research related to Learner Engagement within each of the Learning Domains

    研究費の種類: 教員研究費

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    第二言語習得動機付 Cross-discipline, thematic units for language teaching Web 2.0 tools for language teachers and students Teacher training (FD) SLA Project-Based Learning, Problem-Based Learning, Team-Based Learning

  • 2021年度  Instructional Design,Instructional Technology,Language education

    研究費の種類: 教員研究費

  • 2020年度  Instructional Design,Instructional Technology,Language education

    研究費の種類: 教員研究費

 

教育活動に関する受賞 【 表示 / 非表示

  • Best of JALT 2014

    2014年11月   Japan Association for Language Teaching  

その他教育活動及び特記事項 【 表示 / 非表示

  • 2010年2月
    -
    2015年2月

    Philippines Study Tour (2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015)

  • 2006年2月
    -
    2013年9月

    Teachers Helping Teachers - Training Workshops/Lectures

 

所属学協会等の委員歴 【 表示 / 非表示

  • 2015年6月 - 2017年6月   全国語学教育学会(JALT)  External Affairs Committee

  • 2009年9月 - 2017年9月   全国語学教育学会(JALT)  Teachers Helping Teachers Country Coordinator (Kyrgyzstan)

  • 2006年4月 - 2013年12月   全国語学教育学会(JALT)  Editor - THT Journal

  • 2004年11月 - 2011年10月   全国語学教育学会(JALT)  広報代理

  • 1998年11月 - 2001年10月   全国語学教育学会(JALT)  会長

社会貢献活動 【 表示 / 非表示

  • What is truly necessary to be active globally?

    2017年5月

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    グローバルに活躍することとは?
    そのためにはどんな知識や経験が必要?
    そんな問いに答えるために、ACCJのExternal Affairs Committeeが開催するワークショップ形式のイベントです。グローバル展開する企業の入社3年程度の若手社員とベテラン社員も参加。今後の目標を探し出してください。

  • Hawaiian History

    2015年5月

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    In this interactive workshop, I introduce a historical overview of the Hawaiian Islands.

  • Building English Language Skills

    2014年11月

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    Presented for NHK Culture Center Kobe.

  • Change Management and Appreciative Inquiry

    2014年11月

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    Presented for the Kansai Chapter of the American Chamber of Commerce.

  • Language Learning Strategies Workshop

    2014年3月

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提供可能な資源 【 表示 / 非表示

  • Presentation skills

    a

  • International volunteer activitiesa

    a

  • Peace studies

    a

学内活動 【 表示 / 非表示

  • 2014年12月
     
     

      Reflective Practice Workshop   (全学委員会)

  • 2010年12月
     
     

      Faculty Development - Interactive Lectures Workshop   (その他の主要活動)

  • 2009年4月
    -
    2015年3月

      Faculty Development   (全学委員会)

  • 2009年4月
    -
    2012年10月

      International Desk for Exchange Activities (IDEA)   (部局内委員会)