写真a

ジョーンズ ブレント (ジョーンズ ブレント)

Brent Allen Jones

職名

教授

学位

教育博士(レディング大学), 教育修士(インディアナ大学), 修士(インディアナ大学)

ホームページ

http://www.brentjones.com

プロフィール

Brent A. Jones has taught English for Specific Purposes in Hawaii, Japan and other parts of Asia since 1987. He was the coordinator of the Business English program in the Economics Department at Kobe Gakuin University from 2005 - 2009. He is currently the Director of Language Programs at Konan University, Hirao School of Management, where since 2009 he has helped develop a content and language integrated (CLIL) program. From April 1, 2018 to March 31, 2019 he was a Visiting Professor at the Peter Gustavson School of Business at the University of Victoria. His major research interests are L2 learning motivation and engagement, instructional technology, instructional design, CLIL, curriculum and materials development, genre approaches to second language reading and writing, and extensive reading.

外部リンク

出身学校 【 表示 / 非表示

  • ハワイ大学   文学部   卒業

    - 1990年11月

出身大学院 【 表示 / 非表示

  • レディング大学   言語教育研究科   博士課程   修了

    2014年2月 - 2018年5月

  • インディアナ大学   教育学部、教育工学   修士課程   修了

    - 2007年11月

  • インディアナ大学   言語教育研究科   修士課程   修了

    - 2004年11月

学内職務経歴 【 表示 / 非表示

  • 甲南大学   マネジメント創造学部   マネジメント創造学科   マネジメントコース   教授

    2009年4月 - 現在

学外略歴 【 表示 / 非表示

  • 神戸学院大学

    2005年4月 - 2009年3月

      詳細を見る

    国名:日本国

所属学協会 【 表示 / 非表示

  • 日本教育工学会(JSET)

    2005年4月 - 2011年3月

  • 全国語学教育学会(JALT)

    1995年10月 - 現在

 

研究経歴 【 表示 / 非表示

  • サービス・ラーニング

    その他の研究制度  

    研究期間: 2010年4月  -  2012年3月

論文 【 表示 / 非表示

  • The influence of instructional practices on learner engagement

    Brent A. Jones

    Hirao School of Management Review   12   21 - 48   2022年3月

  • Conceptualizing Learner Engagement in Japanese University EFL Contexts.

    Brent A. Jones

    Memoirs of Learning Utility Center for Konan University Students   6   81 - 97   2021年3月

     詳細を見る

    単著

  • Fostering Engagement with Team-Based Learning (TBL) in Larger Japanese University Classrooms

    Brent A. Jones

    Hirao School of Management Review   11   47 - 74   2021年3月

     詳細を見る

    単著

  • Engaging learners with team-based learning (TBL)

    Brent A. Jones

    甲南大学教育学習支援センター紀要   ( 5 )   61 - 78   2020年3月

     詳細を見る

    単著

    This paper introduces an action research project conducted at the Hirao School of Management during the 2019 Fall semester. The project involved a group of
    twenty-eight students enrolled in a Beer Industry Project (BIP) taught by the author, and aimed at investigating the effectiveness of augmenting a project-based learning
    (PBL) curriculum with team-based learning (TBL) elements. This report starts with some contextual background, goes on to offer brief outlines of PBL and TBL, and then includes a week-by-week overview of how each class meeting unfolded. Findings and discussion are then provided to evaluate the successes and shortcomings. It is hoped that this research might inspire others to experiment with PBL, TBL and other active learning approaches.

    DOI: http://doi/10.14990/00003617

  • The role of English education in Japan

    Brent A. Jones

    Memoirs of Learning Utility Center for Konan University Students   4   21 - 31   2019年3月

     詳細を見る

    単著

全件表示 >>

書籍等出版物 【 表示 / 非表示

  • Contextual Influences on Learner Engagement in University EFL Courses in Japan

    Brent A. Jones( 担当: 分担執筆)

    Nova Science Pub Incorporated  2021年2月  ( ISBN:978-1-53618-963-6

  • The Journal of Teachers Helping Teachers

    「Brent A. Jones」「Richard Silver」( 担当: 共編者(共編著者))

    Japan Association for Language Teaching  2013年12月 

  • Teachers Helping Teachers: The Proceedings of 2011 Conferences, Seminars and Workshops

    「Brent A. Jones」「Richard Silver」( 担当: 共編者(共編著者))

    Japan Association for Language Teaching  2011年12月  ( ISBN:4-931424-34-1C3482

  • Teachers Helping Teachers: The Proceedings of 2010 Conferences, Seminars and Workshops

    「Brent A. Jones」 「Richard Sliver」( 担当: 共編者(共編著者))

    Japan Association for Language Teaching  2010年12月  ( ISBN:4-931-42432-5 C3482

  • Teachers Helping Teachers: The Proceedings of 2009 Conferences, Seminars and Workshops

    Brent A. Jones( 担当: 編集)

    Japan Association for Language Teaching  2009年12月 

全件表示 >>

講演・口頭発表等 【 表示 / 非表示

  • Building Confidence in Public Speaking

    Brent A. Jones

    Teachers Helping Teachers in the Kyrgyz Republic 2022  (Online)  2022年9月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2022年9月

  • The Four Pillars of Team-Based Learning (TBL): Where Does CALL Fit In?

    Brent A. Jones

    JALTCALL 2022  (Online)  2022年6月  Japan Association for Language Teaching - JALTCALL SIG

     詳細を見る

    開催年月日: 2022年6月

  • Engaging Learners in Global Topics via Oral Histories

    Brent A. Jones

    JALT GILE SIG Forum 2021  (Online)  2021年11月  Japan Association for Language Teaching - GILE SIG

     詳細を見る

    開催年月日: 2021年11月

  • Balancing Language and Content in Business English Courses

    Brent A. Jones

    Teachers Helping Teachers - Bangladesh English Language Teachers Association 2021  (Online)  2021年10月  Japan Association for Language Teaching - THT SIG

     詳細を見る

    開催年月日: 2021年10月

  • CALLing for Team-Based Learning (TBL) Approaches CLIL Courses

    Brent A. Jones

    EUROCALL 2021  (Online)  2021年8月  EUROCALL

     詳細を見る

    開催年月日: 2021年8月

全件表示 >>

研究シーズへのリンク 【 表示 / 非表示

共同研究希望テーマ 【 表示 / 非表示

  • 第二言語習得動機付

  • Cross-discipline, thematic units for language learners

  • Web 2.0 tools for language teachers and students

  • Teacher training (FD)

  • SLA Project-Based Learning, Problem-Based Learning, Team-Based Learning

研究費にかかる研究(調査)活動報告書 【 表示 / 非表示

  • 2022年度  Computer-Assisted Language Learning (CALL), Curriculum Development, Materials Development, Learning Domains

    研究費の種類: 教員研究費

     詳細を見る

    第二言語習得動機付 Cross-discipline, thematic units for language teaching Web 2.0 tools for language teachers and students Teacher training (FD) SLA Project-Based Learning, Problem-Based Learning, Team-Based Learning

  • 2021年度  Instructional Design,Instructional Technology,Language education

    研究費の種類: 教員研究費

  • 2020年度  Instructional Design,Instructional Technology,Language education

    研究費の種類: 教員研究費

 

教育活動に関する受賞 【 表示 / 非表示

  • Best of JALT 2014

    2014年11月   Japan Association for Language Teaching  

その他教育活動及び特記事項 【 表示 / 非表示

  • 2010年2月
    -
    2015年2月

    Philippines Study Tour (2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015)

  • 2006年2月
    -
    2013年9月

    Teachers Helping Teachers - Training Workshops/Lectures

 

所属学協会等の委員歴 【 表示 / 非表示

  • 2015年6月 - 2017年6月   全国語学教育学会(JALT)  External Affairs Committee

  • 2009年9月 - 2017年9月   全国語学教育学会(JALT)  Teachers Helping Teachers Country Coordinator (Kyrgyzstan)

  • 2006年4月 - 2013年12月   全国語学教育学会(JALT)  Editor - THT Journal

  • 2004年11月 - 2011年10月   全国語学教育学会(JALT)  広報代理

  • 1998年11月 - 2001年10月   全国語学教育学会(JALT)  会長

社会貢献活動 【 表示 / 非表示

  • What is truly necessary to be active globally?

    2017年5月

     詳細を見る

    グローバルに活躍することとは?
    そのためにはどんな知識や経験が必要?
    そんな問いに答えるために、ACCJのExternal Affairs Committeeが開催するワークショップ形式のイベントです。グローバル展開する企業の入社3年程度の若手社員とベテラン社員も参加。今後の目標を探し出してください。

  • Hawaiian History

    2015年5月

     詳細を見る

    In this interactive workshop, I introduce a historical overview of the Hawaiian Islands.

  • Change Management and Appreciative Inquiry

    2014年11月

     詳細を見る

    Presented for the Kansai Chapter of the American Chamber of Commerce.

  • Building English Language Skills

    2014年11月

     詳細を見る

    Presented for NHK Culture Center Kobe.

  • Language Learning Strategies Workshop

    2014年3月

全件表示 >>

 

提供可能な資源 【 表示 / 非表示

  • Presentation skills

    a

  • International volunteer activitiesa

    a

  • Peace studies

    a

学内活動 【 表示 / 非表示

  • 2014年12月
     
     

      Reflective Practice Workshop   (全学委員会)

  • 2010年12月
     
     

      Faculty Development - Interactive Lectures Workshop   (その他の主要活動)

  • 2009年4月
    -
    2015年3月

      Faculty Development   (全学委員会)

  • 2009年4月
    -
    2012年10月

      International Desk for Exchange Activities (IDEA)   (部局内委員会)