写真a

ジョーンズ ブレント (ジョーンズ ブレント)

Brent Allen Jones

職名

教授

学位

教育修士(インディアナ大学), 修士(インディアナ大学)

出身大学 【 表示 / 非表示

  •  
    -
    1990年11月

    ハワイ大学   文学部   卒業

出身大学院 【 表示 / 非表示

  • 2014年02月
    -
    2018年05月

    レディング大学  言語教育研究科  博士課程  修了

  •  
    -
    2007年11月

    インディアナ大学  教育学部、教育工学  修士課程  修了

  •  
    -
    2004年11月

    インディアナ大学  言語教育研究科  修士課程  修了

学内職務経歴 【 表示 / 非表示

  • 2009年04月
    -
    継続中

    甲南大学   マネジメント創造学部   マネジメント創造学科   マネジメントコース   教授  

学外略歴 【 表示 / 非表示

  • 2005年04月
    -
    2009年03月

      神戸学院大学  

所属学協会 【 表示 / 非表示

  • 2005年04月
    -
    継続中
     

    日本教育工学会(JSET)

  • 1995年10月
    -
    継続中
     

    全国語学教育学会(JALT)

 

研究経歴 【 表示 / 非表示

  • サービス・ラーニング

    その他の研究制度  

    研究期間: 2010年04月  -  継続中

論文 【 表示 / 非表示

  • Engaging learners with team-based learning (TBL)

    Brent A. Jones

    甲南大学教育学習支援センター紀要   ( 5 ) 61 - 78   2020年03月

    単著

    This paper introduces an action research project conducted at the Hirao School of Management during the 2019 Fall semester. The project involved a group of
    twenty-eight students enrolled in a Beer Industry Project (BIP) taught by the author, and aimed at investigating the effectiveness of augmenting a project-based learning
    (PBL) curriculum with team-based learning (TBL) elements. This report starts with some contextual background, goes on to offer brief outlines of PBL and TBL, and then includes a week-by-week overview of how each class meeting unfolded. Findings and discussion are then provided to evaluate the successes and shortcomings. It is hoped that this research might inspire others to experiment with PBL, TBL and other active learning approaches.

    DOI

  • Designing and supporting significant study abroad experiences

    Brent A. Jones

    Hirao School of Management Review   9   1 - 21   2019年03月

    共著

  • The role of English education in Japan

    Brent A. Jones

    Memoirs of Learning Utility Center for Konan University Students   4   21 - 31   2019年03月

    単著

  • Project, problem and team-based lessons in English as a foreign language learning contexts

    Brent A. Jones

    The Journal of Teachers Helping Teachers   6 ( 2 ) 92 - 107   2018年08月  [査読有り]

    単著

  • An experiential look at learner engagement in University EFL courses in Japan

    Brent A. Jones

    University of Reading, School of Education     2018年07月

    単著

全件表示 >>

書籍等出版物 【 表示 / 非表示

  • The Journal of Teachers Helping Teachers

    「Brent A. Jones」「Richard Silver」 (担当: 共編者 )

    Japan Association for Language Teaching  2013年12月 ISBN: 2188-0603

  • Teachers Helping Teachers: The Proceedings of 2011 Conferences, Seminars and Workshops

    「Brent A. Jones」「Richard Silver」 (担当: 共編者 )

    Japan Association for Language Teaching  2011年12月 ISBN: 4-931424-34-1C3482

  • Teachers Helping Teachers: The Proceedings of 2010 Conferences, Seminars and Workshops

    「Brent A. Jones」 「Richard Sliver」 (担当: 共編者 )

    Japan Association for Language Teaching  2010年12月 ISBN: 4-931-42432-5 C3482

  • Teachers Helping Teachers: The Proceedings of 2009 Conferences, Seminars and Workshops

    Brent A. Jones (担当: 編者 )

    Japan Association for Language Teaching  2009年12月

  • Teachers Helping Teachers: The Proceedings of 2008 Conferences, Seminars and Workshops (Bill Balsamo Memorial Edition)

    Brent A. Jones (担当: 編者 )

    Teachers Helping Teachers  2008年12月

全件表示 >>

講演・口頭発表等 【 表示 / 非表示

  • Augmenting PBL with TBL: Engaging learners with team-based learning (TBL)

    Brent A. Jones

    PANSIG 2020  (Online (Zoom))  2020年06月  -  2020年06月    Japan Association for Language Teaching

  • Designing CALL into a CLIL Curriculum

    Brent A. Jones

    JALTCALL 2020  (Online (Zoom))  2020年06月  -  2020年06月    Japan Association for Language Teaching

    Active Learning (AL) in undergraduate programs has been highlighted by the Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology (MEXT) as an educational aim in Japan for over ten years. The push to adopt AL approaches has been felt at universities throughout Japan, and one answer has been to adopt Content and Language Integrated Learning (CLIL) as a cornerstone in English as a Foreign Language (EFL) programs in different parts of the country. The current paper provides an overview of one such program, with special attention to CALL elements that have been designed into the overall curriculum, specific courses, and individual lesson plans. Participants will be walked through the what, why and how of several web-based apps and online/offline tools for facilitating content delivery, language acquisition, course management, reflection, and assessment. The central role played by the theoretical frameworks of learner engagement and self-determination theory (especially the basic psychological needs of competence, autonomy, and relatedness) will be highlighted as powerful lenses through which to evaluate CALL elements, designing curriculum and boosting learner engagement.

  • Promoting Learner Engagement in CLIL Programs

    Brent A. Jones

    EUROCALL 2017  (Southampton University)  2017年08月  -  2017年08月    EUROCALL

  • The Experience Economy and THT Work in Kyrgyzstan

    Brent A. Jones

    Business and Intercultural Negotiation Conference  (Suita, Japan (Kansai University))  2017年07月  -  2017年07月    Japan Association for Language Teaching

  • Support Structures for Promoting Active Learning in CLIL Programs

    Brent A. Jones

    JALTCALL 2017  (Matsuyama, Japan (Matsuyama University))  2017年06月  -  2017年06月    Japan Association for Language Teaching

全件表示 >>

共同研究希望テーマ 【 表示 / 非表示

  • Web 2.0 tools for language teachers and students

  • Cross-discipline, thematic units for language learners

  • Teacher training (FD)

 

教育活動に関する受賞 【 表示 / 非表示

  • Best of JALT 2014

    2014年11月   Japan Association for Language Teaching  

その他教育活動及び特記事項 【 表示 / 非表示

  • 2010年02月
    -
    2015年02月

    Philippines Study Tour (2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015)

  • 2006年02月
    -
    2013年09月

    Teachers Helping Teachers - Training Workshops/Lectures

 

所属学協会等の委員歴 【 表示 / 非表示

  • 2015年06月
    -
    2017年06月

    全国語学教育学会(JALT)   External Affairs Committee

  • 2009年09月
    -
    2017年09月

    全国語学教育学会(JALT)   Teachers Helping Teachers Country Coordinator (Kyrgyzstan)

  • 2006年04月
    -
    2013年12月

    全国語学教育学会(JALT)   Editor - THT Journal

  • 2004年11月
    -
    2011年10月

    全国語学教育学会(JALT)   広報代理

  • 1998年11月
    -
    2001年10月

    全国語学教育学会(JALT)   会長

社会貢献活動 【 表示 / 非表示

  • What is truly necessary to be active globally?

    2017年05月
     
     

    グローバルに活躍することとは?
    そのためにはどんな知識や経験が必要?
    そんな問いに答えるために、ACCJのExternal Affairs Committeeが開催するワークショップ形式のイベントです。グローバル展開する企業の入社3年程度の若手社員とベテラン社員も参加。今後の目標を探し出してください。

  • Hawaiian History

    2015年05月
     
     

    In this interactive workshop, I introduce a historical overview of the Hawaiian Islands.

  • Building English Language Skills

    2014年11月
     
     

    Presented for NHK Culture Center Kobe.

  • Change Management and Appreciative Inquiry

    2014年11月
     
     

    Presented for the Kansai Chapter of the American Chamber of Commerce.

  • Language Learning Strategies Workshop

    2014年03月
     
     

全件表示 >>

 

提供可能な資源 【 表示 / 非表示

  • International volunteer activitiesa

    a

  • Presentation skills

    a

  • Peace studies

    a

学内活動 【 表示 / 非表示

  • 2014年12月
     
     

      Reflective Practice Workshop   (全学委員会)

  • 2010年12月
     
     

      Faculty Development - Interactive Lectures Workshop   (その他の主要活動)

  • 2009年04月
    -
    2015年03月

      Faculty Development   (全学委員会)

  • 2009年04月
    -
    2012年10月

      International Desk for Exchange Activities (IDEA)   (部局内委員会)