Position |
Associate Professor |
Research Field |
Humanities & Social Sciences / Business administration |
External Link |
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Graduate School 【 display / non-display 】
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Kobe University Graduate School, Division of Administration Doctor's Course Completed
- 2015.3
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Kobe University Graduate School, Division of Administration Master's Course Completed
- 2010.9
Campus Career 【 display / non-display 】
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KONAN UNIVERSITY Konan University Regional Liaison Center
2020.4 - 2022.3
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KONAN UNIVERSITY Hirao School of Management Hirao School of Management Department of Management Associate Professor
2019.4
Papers 【 display / non-display 】
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Chikako Ishizuka, Kei Aoki
Journal of Marketing Analy 2023.8
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The Relationship between Well-Being and Knowledge Sharing Reviewed
Kei Aoki
Sustainability 13 ( 9 ) 4978 2021.4
Single Work
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Why build sustainable relationships with customers? - The effects of “Ambassador Program” Reviewed
Kei Aoki , R. Keith Tudor , Aberdeen Leila Borders & Deborah H. Lester
Journal of Global Scholars of Marketing Science 30 ( 3 ) 291 - 303 2020.6
Joint Work
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Collective Innovation with Users-The case of Apple Distinguished Educator Program - Invited Reviewed
Kei Aoki
Japan Marketing Journal Vol. 39 No. 2 2019.9
Single Work
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Can Brand Experience Increase Customer Contribution: How To Create Effective Sustainable Touchpoints With Customers Reviewed
Kei Aoki, Efua Obeng, Aberdeen Leila Borders & Deborah H. Lester
Journal of Global Scholars of Marketing Science 29 ( 1 ) 51 - 62 2019.1
Joint Work
Authorship:Lead author
Books and Other Publications 【 display / non-display 】
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スキルシェアのすすめ
青木 慶( Role: Sole author)
千倉書房 2023.9 ( ISBN:4805113022 )
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アイデア共創の質を高めるしくみ
青木慶( Role: Sole author)
クロスメディア・パブリッシング 2017.8
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CSRの基礎 企業と社会の新しいあり方
國部克彦,神戸CSR研究会( Role: Joint author , 第3章 CSRとマーケティング)
中央経済社 2017.4
Presentations 【 display / non-display 】
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The Ripple Effect: Elevating Well-Being through the Dynamics of Knowledge Sharing
Kei Aoki
33rd International Congress of Psychology (Prague) 2024.7
Event date: 2024.7
Country:Czech Republic
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Enhancing Well-being Through Knowledge Sharing- Unlocking the Potential of User Innovation-
Kei Aoki
20th Open and User Innovation Conference (Kühne Logistics University ) 2023.7
Event date: 2023.7
Country:Germany
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The Impact of Knowledge Sharing Positioning on Well-Being: Work vs. Hobbies
Kei Aoki
2023 Global Experts meet on Neurology, Neuroscience and Brain Disorders 2023.4
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The Impact of Knowledge Sharing Positioning on Well-Being: Work vs. Hobbies
Kei Aoki
2023 AMA Winter Academic Conference 2023.2 American Marketing Association
Country:United States
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Why Knowledge Sharing Increases Well-being -the case of Adult Fans of LEGO-
Kei Aoki
The 2nd International Conference on Neuroscience and Psychiatry 2022.11
Other Research Activities 【 display / non-display 】
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マーケティング学会 第15回ユーザー・イノベーション研究報告会:ユーザーとの共創により事業創造するYAMAPの仕組み ― マイクロタスク型クラウドソーシングの意義 ―
2024.3
福岡大学 小野寺 洋氏(株式会社ヤマップ 執行役員、安全推進事業部長),西川 英彦(法政大学 経営学部 教授),水野 学(日本大学 商学部 教授),清水 信年(流通科学大学 商学部 教授),岡田 庄生(株式会社 博報堂 ブランド・イノベーションデザイン局 部長),青木 慶(甲南大学 マネジメント創造学部 准教授),小野寺 洋(株式会社ヤマップ 執行役員、安全推進事業部長) No Setting
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マーケティング学会 第3回ブランドマネージャー制度研究報告会:<日本式>ブランドマネージャー制度は有効か?
2024.3
青山学院大学 中島 広数氏 (freebee株式会社 創業者 代表取締役),大原 亨(東洋大学 経営学部 准教授), 久保田 進彦(青山学院大学 経営学部 教授),山下 勝(青山学院大学 経営学部 教授), 青木 慶 (甲南大学 マネジメント創造学部 准教授), 佐藤 達郎(多摩美術大学 美術学部 教授), 松矢 順一 (ボストン・コンサルティング・グループ パートナー&アソシエイトディレクター) No Setting
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日本広告学会 第54回全国大会 シンポジウム 今こそ広告の「ちから」を問いなおす!
2023.11
関東学院大学 パネリスト:田中 直基氏(Dentsu Lab Tokyo/Dentsu Zero)、杉山 恒太郎氏(ライトパブリ シティ)、青木 慶(甲南大学)、田部 渓哉(城西大学) モデレーター:唐沢 龍也(関東学院大学) Symposium
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マーケティング学会 マーケティングカンファレンス2023 リサーチプロジェクト・セッション:ユーザー・イノベーション 研究会 個人知を活かすことの意義 ― アンバサダー / 企業内リードユーザーのアイデアの活用 ―
2023.10
法政大学 林 知幸氏(株式会社ワークマン 営業企画部 兼 広報部 部長),渡邉 裕也氏(株式会社ユナイテッドアローズ ウィメンズ商品本部 GLR部 部長),西川 英彦(法政大学 経営学部 教授),水野 学(日本大学 商学部 教授),清水 信年(流通科学大学 商学部 教授),岡田 庄生(株式会社 博報堂 ブランド・イノベーションデザイン局 部長),青木 慶(甲南大学 マネジメント創造学部 准教授)
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マーケティング学会 第14回ユーザー・イノベーション研究報告会:消費者との共創、誰とどのように組むべきか? ― コンテストを通じたアイデアの募集 ―
2023.3
オンライン 徳田 周太(株式会社 北陸博報堂 マーケティングプランナー)、 丸本 瑞葉(株式会社 SciEmo 代表取締役 CEO)、西川 英彦(法政大学 経営学部 教授) 青木 慶
消費者との共創に取り組みたいが、果たしてどのように進めて良いのかがわからない。そんな悩みを抱えるマーケティング担当者は、少なくないのではないか。もし消費者と解決したい課題が明確なら、コンテストという形でアイデアを公募してみてはどうだろう。本セッションでは、こういったコンテストの受賞経験者をゲストに迎え、応募に至るまでの動機や、どのようなバックグラウンドを持ち合わせているのかについて紐解く。
Academic Awards Received 【 display / non-display 】
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オーラルセッション2022 / ベストオーラルペーパー賞
2022.10 日本マーケティング学会 スキルシェアの位置付けと持続的幸福度の関係性ー副業と趣味の比較検討ー
青木慶
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2019 JGSMS Best Paper Award
2019.11 Journal of Global Scholars of Marketing Science Can brand experience increase customer contribution: How to create effective sustainable touchpoints with customers?
Kei Aoki, Efua Obeng, Aberdeen Leila Borders & Deborah H. Lester
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第3回碩学舎賞第一席
2015.2 碩学舎 消費者との共創コミュニティにおける製品開発に関する研究-Quirky社事例研究-
青木 慶
Grant-in-Aid for Scientific Research 【 display / non-display 】
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統合型ブランド・コミュニケーションの実現を導く組織的要因の解明
2024.4 - 2028.3
JSPS Grants-in-Aid for Scientific Research Grant-in-Aid for Scientific Research(C)
Authorship:Coinvestigator(s)
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ユーザーコミュニティにおける知識創造ー持続可能性についての検討ー
2022.4 - 2026.3
JSPS Grants-in-Aid for Scientific Research Grant-in-Aid for Scientific Research(C)
Authorship:Principal investigator
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価値共創における個人知活用の意義ー持続的幸福度との関連性ー
2020.4 - 2023.3
JSPS Grants-in-Aid for Scientific Research Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
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共創活動が創出する社会的価値-消費者参加型プラットフォームの新たな側面-
2017.4 - 2020.3
JSPS Grants-in-Aid for Scientific Research Grant-in-Aid for Scientific Research(C)
本研究は、消費者参加型の共創活動から派生する、社会的価値の可能性について明らかにすることを目的とする。
Social Activities 【 display / non-display 】
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関西湾岸SDGsチャレンジ
Role(s): Advisor
甲南大学・朝日新聞 2020 - 2021
Audience: High school students, College students
堺市チームのメンター