Position |
Associate Professor |
Research Field |
Humanities & Social Sciences / Business administration |
External Link |
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Graduate School 【 display / non-display 】
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Kobe University Graduate School, Division of Administration Doctor's Course Completed
- 2015.3
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Kobe University Graduate School, Division of Administration Master's Course Completed
- 2010.9
Campus Career 【 display / non-display 】
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KONAN UNIVERSITY Konan University Regional Liaison Center
2020.4 - 2022.3
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KONAN UNIVERSITY Hirao School of Management Hirao School of Management Department of Management Associate Professor
2019.4
Papers 【 display / non-display 】
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Chikako Ishizuka, Kei Aoki
Journal of Marketing Analy 2023.8
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The Relationship between Well-Being and Knowledge Sharing Reviewed
Kei Aoki
Sustainability 13 ( 9 ) 4978 2021.4
Single Work
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Why build sustainable relationships with customers? - The effects of “Ambassador Program” Reviewed
Kei Aoki , R. Keith Tudor , Aberdeen Leila Borders & Deborah H. Lester
Journal of Global Scholars of Marketing Science 30 ( 3 ) 291 - 303 2020.6
Joint Work
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Collective Innovation with Users-The case of Apple Distinguished Educator Program - Invited Reviewed
Kei Aoki
Japan Marketing Journal Vol. 39 No. 2 2019.9
Single Work
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Can Brand Experience Increase Customer Contribution: How To Create Effective Sustainable Touchpoints With Customers
Kei Aoki, Efua Obeng, Aberdeen Leila Borders & Deborah H. Lester
Journal of Global Scholars of Marketing Science 29 ( 1 ) 51 - 62 2019.1
Joint Work
Authorship:Lead author
Books and Other Publications 【 display / non-display 】
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スキルシェアのすすめ
青木 慶( Role: Sole author)
千倉書房 2023.9 ( ISBN:4805113022 )
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アイデア共創の質を高めるしくみ
青木慶( Role: Sole author)
クロスメディア・パブリッシング 2017.8
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CSRの基礎 企業と社会の新しいあり方
國部克彦,神戸CSR研究会( Role: Joint author , 第3章 CSRとマーケティング)
中央経済社 2017.4
Presentations 【 display / non-display 】
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Enhancing Well-being Through Knowledge Sharing- Unlocking the Potential of User Innovation-
Kei Aoki
20th Open and User Innovation Conference (Kühne Logistics University ) 2023.7
Event date: 2023.7
Country:Germany
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The Impact of Knowledge Sharing Positioning on Well-Being: Work vs. Hobbies
Kei Aoki
2023 Global Experts meet on Neurology, Neuroscience and Brain Disorders 2023.4
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The Impact of Knowledge Sharing Positioning on Well-Being: Work vs. Hobbies
Kei Aoki
2023 AMA Winter Academic Conference 2023.2 American Marketing Association
Country:United States
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Why Knowledge Sharing Increases Well-being -the case of Adult Fans of LEGO-
Kei Aoki
The 2nd International Conference on Neuroscience and Psychiatry 2022.11
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推し活と持続的幸福度の関係性 ー顧客エンゲージメントの観点からの考察ー
青木慶
日本消費者行動研究学会 第65回消費者行動研究コンファレンス 2022.10 日本消費者行動研究学会
Other Research Activities 【 display / non-display 】
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マーケティング学会 第14回ユーザー・イノベーション研究報告会:消費者との共創、誰とどのように組むべきか? ― コンテストを通じたアイデアの募集 ―
2023.3
オンライン 徳田 周太(株式会社 北陸博報堂 マーケティングプランナー)、 丸本 瑞葉(株式会社 SciEmo 代表取締役 CEO)、西川 英彦(法政大学 経営学部 教授) 青木 慶
消費者との共創に取り組みたいが、果たしてどのように進めて良いのかがわからない。そんな悩みを抱えるマーケティング担当者は、少なくないのではないか。もし消費者と解決したい課題が明確なら、コンテストという形でアイデアを公募してみてはどうだろう。本セッションでは、こういったコンテストの受賞経験者をゲストに迎え、応募に至るまでの動機や、どのようなバックグラウンドを持ち合わせているのかについて紐解く。
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マーケティング学会 マーケティングカンファレンス2019 リサーチプロジェクト・セッション:ユーザー・イノベーション 研究会 Apple Distinguished Educator Programにみるユーザーとの共創
2019.10
法政大学 内田 考洋(埼玉県立熊谷特別支援学校 教諭 / Apple Distinguished Educator)、岡田 庄生(博報堂 ブランド・イノベーションデザイン局 ディレクター / 法政大学大学院 博士後期課程)、青木慶
近年、企業とユーザーの共創が増加している。だが、これに着手する企業は、ユーザーの参加や貢献を募ることの難しさに直面する。一方、本研究会で取り扱うユーザー・イノベーションの分野では、個人によるイノベーションが、たとえ有用なものであったとしても社会に普及することなく、本人とその周辺にとどまることの問題点が指摘されてきた。
Appleでは1990年代から教育に限定したユーザーコミュニティとの共創により、教育における革新に取り組んできた。本セッションでは、実際にこの共創活動に参加しているコミュニティメンバーから、具体的な活動内容や成果についてお話しいただく。企業との共創に参加するユーザー側のモチベーションに着目し、企業がどのようにユーザーとの関係性を構築すべきかについて、理解を深める。
Academic Awards Received 【 display / non-display 】
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オーラルセッション2022 / ベストオーラルペーパー賞
2022.10 日本マーケティング学会 スキルシェアの位置付けと持続的幸福度の関係性ー副業と趣味の比較検討ー
青木慶
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2019 JGSMS Best Paper Award
2019.11 Journal of Global Scholars of Marketing Science Can brand experience increase customer contribution: How to create effective sustainable touchpoints with customers?
Kei Aoki, Efua Obeng, Aberdeen Leila Borders & Deborah H. Lester
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第3回碩学舎賞第一席
2015.2 碩学舎 消費者との共創コミュニティにおける製品開発に関する研究-Quirky社事例研究-
青木 慶
Grant-in-Aid for Scientific Research 【 display / non-display 】
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ユーザーコミュニティにおける知識創造ー持続可能性についての検討ー
2022.4 - 2026.3
JSPS Grants-in-Aid for Scientific Research Grant-in-Aid for Scientific Research(C)
Authorship:Principal investigator
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価値共創における個人知活用の意義ー持続的幸福度との関連性ー
2020.4
JSPS Grants-in-Aid for Scientific Research Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
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共創活動が創出する社会的価値-消費者参加型プラットフォームの新たな側面-
2017.4 - 2020.3
JSPS Grants-in-Aid for Scientific Research Grant-in-Aid for Scientific Research(C)
本研究は、消費者参加型の共創活動から派生する、社会的価値の可能性について明らかにすることを目的とする。
Social Activities 【 display / non-display 】
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関西湾岸SDGsチャレンジ
Role(s): Advisor
甲南大学・朝日新聞 2020 - 2021
Audience: High school students, College students
堺市チームのメンター