講演・口頭発表等 - WANG Marian
-
Classroom management practices: English only in the classroom
Marian Wang
Seminar on Activities and Motivation for the Language Classroom (Hue University College of Foreign Languages (Hue, Vietnam) ) Teachers Helping Teachers, Hue University College of Foreign Languages
開催年月日: 2015年8月
This workshop demonstrates techniques or “tricks” that EFL teachers can use to maintain an English-learning environment and high level of motivation in EFL classes. The presenter alludes to common practices that have been used for her students at Kwansei Gakuin and Kobe University to encourage proper classroom behavior and to ensure an ideal classroom environment for foreign language learning.
本ワークショップでは、外国語教員が英語学習の環境と高い学習意欲を維持するために用いることができる方策を紹介した。自身が関西学院大学および神戸大学で、外国語学習のために適切な授業態度と理想的な授業環境を確立するために用いる方法を紹介した。 -
Teachers helping teachers showcase in Nara
Marian Wang
JALT Nara Chapter Event for Teachers Helping Teachers (Yamato Conference Center(やまと会議室) (Nara, Japan)) 全国語学教育学会 (The Japan Association for Language Teaching)
開催年月日: 2015年6月
The purpose of this presentation is to share the cultural and educational opportunities that are offered by the THT Bangladesh program and to promote the program to people who might be interested in becoming future delegates of the THT Bangladesh program.
本プレゼンテーションでは、THTバングラデシュプログラムにより提供された文化的・教育的機会を共有し、将来的にTHTバングラデシュプログラムのメンバーになることに関心を持つ可能性のある人々に、プログラムの存在を広めることを目的とした -
Integrating critical thinking into pre-study abroad programs
Marian Wang
各外国語別(英語、独語、仏語、中国語、露語)分科会 (神戸大学 (Kobe, Japan)) 国際コミュニケーションセンター (SOLAC)
開催年月日: 2015年3月
The purpose of this presentation is to share how study abroad courses are being taught at Kobe University by incorporating research projects that are created for students with the intention of raising students’ critical thinking skills.
本プレゼンテーションは、神戸大学において、海外留学コースが、学生の批判的思考力を高めるために案出されたリサーチ・プロジェクトを取り入れることで、どのように教えられているかを共有することを目的とした。 -
Integrating critical thinking into pre-study abroad programs
Marian Wang
Nepal English Language Teachers’ Association (NELTA) 20th International Conference Theme: The quest for quality ELF: Riding the waves and creating the landscapes (DAV Sushil Kedia Vishwa Bharati Higher Secondary School (Jawalakhel, Lalitpur, Nepal)) Nepal English Language Teachers' Association (NELTA)
開催年月日: 2015年2月
In this presentation, the presenter outlines the study abroad program at Kobe University and discusses some of the challenges and successes experienced in putting together this program. The aim of the presentation is for managers of study abroad programs to gain insight into integrating critical academic thinking skills into short- and long-term study abroad programs.
本プレゼンテーションでは、神戸大学の留学プログラムを概説し、プログラム構成上の問題点や成功点について議論を交わした。海外留学プログラムの管理担当者を対象に、アカデミックな批判的思考力の育成を、長期・短期の留学プログラムに取り入れることについて、理解を深めてもらうことを目的とした。 -
Integrating critical thinking into pre-study abroad programs
Marian Wang
第14回外国語教育セミナー (神戸大学 (Kobe, Japan)) 国際コミュニケーションセンター (SOLAC)
開催年月日: 2014年12月
The purpose of this presentation is to share how study abroad courses are being taught at Kobe University by incorporating research projects that are created for students with the intention of raising students’ critical thinking skills.
本プレゼンテーションでは、神戸大学において、留学準備コースが、学生の批判的思考力を養成するためのリサーチ・プロジェクトを盛り込むことで、どのように実施されているかを説明した。 -
English to explore immigration and world Englishes
Marian Wang
JALT 2014 -- Conversations Across Borders (Tsukuba International Congress Center (Epochal Tsukuba) (Tsukuba, Japan)) 全国語学教育学会 (The Japan Association for Language Teaching)
開催年月日: 2014年11月
The purpose of this presentation is for participants to learn how to encourage EFL students to enhance their awareness of World English speakers by exploring immigration issues. The presenter shares how students collaborated to organize visits to immigrant communities, interviewed immigrants, and conducted and presented their results of comparative research on countries hosting the most immigrants.
本プレゼンテーションでは、移民問題の調査を通じ、外国語学習者が世界英語の話者としての意識をいかにして高めていくかを示すことを目的とした。学生が共同して移民コミュニティへの実地調査を計画し、移民にインタビューを行い、多くの移民を受け入れている国々との比較調査を実施し発表した模様を、参加者と共有した。 -
Exploring different writing genres
Marian Wang
Seminar on Language, Literacy, and NFL 2020 (Hue University College of Foreign Languages (Hue, Vietnam)) Teachers Helping Teachers, Hue University College of Foreign Languages
開催年月日: 2014年8月
The purpose of this workshop is for participants to learn how to encourage advanced EFL learners to explore diverse writing genres through independent research, group writing projects, and final presentations. Participants should comprehend how advanced EFL learners at Kobe University collaborated on projects to write movie/restaurant reviews, new articles, academic papers, and five-paragraph essays.
本ワークショップでは、外国語学習の上級者に、独自のリサーチ、グループワークによるライティング、最終プレゼンテーションなどの、多様なジャンルのライティングに取り組ませる手法を発表した。映画やレストランのレビュー、最新の記事、学術論文、五段落から成るエッセイの作成に、神戸大学の外国語学習の上級者に共同して取り組ませるために用いたプロセスを、参加者に説明した。 -
Classroom management practices
Marian Wang
Seminar on Language, Literacy, and NFL 2020 (Hue University College of Foreign Languages (Hue, Vietnam)) Teachers Helping Teachers, Hue University College of Foreign Languages
開催年月日: 2014年8月
This workshop demonstrates techniques or “tricks” that EFL teachers can use to maintain an English-learning environment and high level of motivation in EFL classes. The presenter alludes to common practices that have been used for her students at Kwansei Gakuin and Kobe University to encourage proper classroom behavior and to ensure an ideal classroom environment for foreign language learning.
本ワークショップでは、外国語教員が英語学習の環境と高い学習意欲を維持するために用いることができる方策を紹介した。自身が関西学院大学および神戸大学で、外国語学習のために適切な授業態度と理想的な授業環境を確立するために用いる方法を紹介した。 -
Integrating study abroad into an academic skills program
Tim Greer, Marian Wang, Gregory Sholdt
TBL in Asia 2014 (近畿大学 (Osaka, Japan)) JALT Task-based Learning Special Interest Group
開催年月日: 2014年5月
This presentation outlines the challenges and successes in putting together a Japan-based academic skills program that includes a 3-week overseas component. This initial experience is intended to provide freshman students with the skills to cope with classes abroad.
本プレゼンテーションは、日本を拠点に三週間の海外研修を組み込んだアカデミックスキルのプログラムについて、課題や成功点を概説した。このプログラムは、海外の授業に対処できるスキルを、新入生に習得させるためのものである。 -
English as a tool to learn about immigration and world
Marian Wang
10th Annual CamTESOL Conference on English Language Teaching (Institute of Technology of Cambodia (ITC) (Phnom Penh, Cambodia)) IDP Education (Cambodia) Ltd.
開催年月日: 2014年2月
The purpose of this presentation is for participants to learn how to encourage EFL students to enhance their awareness of World English speakers by exploring immigration issues. The presenter shares how students collaborated to organize visits to immigrant communities, interviewed immigrants, and conducted and presented their results of comparative research on countries hosting the most immigrants.
本プレゼンテーションでは、移民問題の調査を通じ、外国語学習者が世界英語の話者としての意識をいかにして高めていくかを示すことを目的とした。学生が共同して移民コミュニティへの実地調査を計画し、移民にインタビューを行い、多くの移民を受け入れている国々との比較調査を実施し発表した模様を、参加者と共有した。 -
Exploring different writing genres
Marian Wang
JALT 2013 -- Learning is a Lifelong Voyage (Kobe Convention Center (Kobe, Japan)) 全国語学教育学会 (The Japan Association for Language Teaching)
開催年月日: 2013年10月
The purpose of this workshop is for participants to learn how to encourage advanced EFL learners to explore diverse writing genres through independent research, group writing projects, and final presentations. Participants should comprehend how advanced EFL learners at Kobe University collaborated on projects to write movie/restaurant reviews, new articles, academic papers, and five-paragraph essays.
本ワークショップでは、外国語学習の上級者に、独自のリサーチ、グループワークによるライティング、最終プレゼンテーションなどの、多様なジャンルのライティングに取り組ませる手法を発表した。映画やレストランのレビュー、最新の記事、学術論文、五段落から成るエッセイの作成に、神戸大学の外国語学習の上級者に共同して取り組ませるために用いたプロセスを、参加者に説明した。 -
Classroom management practices
Marian Wang
BELTA-THT-Presidency University CPD Program in ELT: Creating interactive classrooms in ELT (Britannia University (Comilla, Bangladesh)) Teachers Helping Teachers, Bangladesh English Language Teachers' Association, Presidency University
開催年月日: 2013年9月
This workshop demonstrates techniques or “tricks” that EFL teachers can use to maintain an English-learning environment and high level of motivation in EFL classes. The presenter alludes to common practices that have been used for her students at Kwansei Gakuin and Kobe University to encourage proper classroom behavior and to ensure an ideal classroom environment for foreign language learning.
本ワークショップでは、外国語教員が英語学習の環境と高い学習意欲を維持するために用いることができる方策を紹介した。自身が関西学院大学および神戸大学で、外国語学習のために適切な授業態度と理想的な授業環境を確立するために用いる方法を紹介した。 -
Exploring different writing genres
Marian Wang
BELTA-THT-Presidency University CPD Program in ELT: Creating interactive classrooms in ELT (Presidency University (Dhaka, Bangladesh)) Teachers Helping Teachers, Bangladesh English Language Teachers' Association, Presidency University
開催年月日: 2013年9月
The purpose of this workshop is for participants to learn how to encourage advanced EFL learners to explore diverse writing genres through independent research, group writing projects, and final presentations. Participants should comprehend how advanced EFL learners at Kobe University collaborated on projects to write movie/restaurant reviews, new articles, academic papers, and five-paragraph essays.
本ワークショップでは、外国語学習の上級者に、独自のリサーチ、グループワークによるライティング、最終プレゼンテーションなどの、多様なジャンルのライティングに取り組ませる手法を発表した。映画やレストランのレビュー、最新の記事、学術論文、五段落から成るエッセイの作成に、神戸大学の外国語学習の上級者に共同して取り組ませるために用いたプロセスを、参加者に説明した。 -
Classroom management practices
Marian Wang
BELTA-THT-Presidency University CPD Program in ELT: Creating interactive classrooms in ELT (Presidency University (Dhaka, Bangladesh)) Teachers Helping Teachers, Bangladesh English Language Teachers' Association, Presidency University
開催年月日: 2013年9月
This workshop demonstrates techniques or “tricks” that EFL teachers can use to maintain an English-learning environment and high level of motivation in EFL classes. The presenter alludes to common practices that have been used for her students at Kwansei Gakuin and Kobe University to encourage proper classroom behavior and to ensure an ideal classroom environment for foreign language learning.
本ワークショップでは、外国語教員が英語学習の環境と高い学習意欲を維持するために用いることができる方策を紹介した。自身が関西学院大学および神戸大学で、外国語学習のために適切な授業態度と理想的な授業環境を確立するために用いる方法を紹介した。 -
Exploring different writing genres
Marian Wang
9th Annual CamTESOL Conference on English Language Teaching (National Institute of Education (Phnom Penh, Cambodia)) IDP Education (Cambodia) Ltd.
開催年月日: 2013年2月
The purpose of this workshop is for participants to learn how to encourage advanced EFL learners to explore diverse writing genres through independent research, group writing projects, and final presentations. Participants should comprehend how advanced EFL learners at Kobe University collaborated on projects to write movie/restaurant reviews, new articles, academic papers, and five-paragraph essays.
本ワークショップでは、外国語学習の上級者に、独自のリサーチ、グループワークによるライティング、最終プレゼンテーションなどの、多様なジャンルのライティングに取り組ませる手法を発表した。映画やレストランのレビュー、最新の記事、学術論文、五段落から成るエッセイの作成に、神戸大学の外国語学習の上級者に共同して取り組ませるために用いたプロセスを、参加者に説明した。 -
Content based instruction: Immigration seminar
Marian Wang
JALT Kobe Chapter Event (神戸YMCA (Kobe, Japan)) 全国語学教育学会 (The Japan Association for Language Teaching)
開催年月日: 2012年11月
This presentation lays the foundation for content based instruction and how it can be integrated into seminars for advanced students. Activities for students to discover cultural diversity, explore immigrant communities in their vicinity, and research immigration issues are introduced.
本プレゼンテーションは、内容を重視した外国語教授法の基礎を紹介し、上級学習者向けのセミナーにどのように取り入れていくかを論じた。文化的多様性に気付き、大学近辺の移民コミュニティを調査し、移民問題についてリサーチを行うといった具体的なアクティビティを紹介した。 -
Peer teaching and learner responsibility
Marian Wang
JALT 2012 -- Making a Difference (アクトシティ浜松 (Hamamatsu, Shizuoka)) 全国語学教育学会 (The Japan Association for Language Teaching)
開催年月日: 2012年10月
This presentation reports on the results of a study that analyzed student attitudes towards peer teaching activities introduced in Kwansei Gakuin University’s Intensive English Courses. The findings show that students found peer teaching challenging but rewarding if the peer teaching activities had specific aims and objectives.
本プレゼンテーションでは、関西学院大学の英語集中講義で導入された、ピアティーチングに対する学生の反応の分析結果を報告した。学生は、ピアティーチングは難しいものの、具体的な目標や目的があるのであれば、価値のあるものになると考えていることが分かった。 -
Peer Teaching and Learner Reponsibility
WANG MARIAN
JALT Annual Conference (Hamamatsu, Shizuoka, Japan)
開催年月日: 2012年10月
-
Exploring different writing genres
Marian Wang
THT Kyrgyzstan Seminar: Significant learning experiences (Bishkek Humanities University (Bishkek, Kyrgyzstan)) Teachers Helping Teachers, Bishkek Humanities University
開催年月日: 2012年9月
The purpose of this workshop is for participants to learn how to encourage advanced EFL learners to explore diverse writing genres through independent research, group writing projects, and final presentations. Participants should understand how advanced EFL learners at Kobe University collaborated on projects to write movie/restaurant reviews, new articles, academic papers, and five-paragraph essays.
本ワークショップでは、外国語学習の上級者に、独自のリサーチ、グループワークによるライティング、最終プレゼンテーションなどの、多様なジャンルのライティングに取り組ませる手法を発表した。映画やレストランのレビュー、最新の記事、学術論文、五段落から成るエッセイの作成に、神戸大学の外国語学習の上級者に共同して取り組ませるために用いたプロセスを、参加者に説明した。 -
Survey projects in the EFL Classroom
Marian Wang
THT Kyrgyzstan Seminar: Significant learning experiences (Bishkek Humanities University (Bishkek, Kyrgyzstan)) Teachers Helping Teachers, Bishkek Humanities University
開催年月日: 2012年9月
cThis workshop demonstrates how EFL teachers can incorporate survey projects into EFL classes so that students will become accustomed to conducting field research through data collection, data analysis, and formal presentations.
本ワークショップでは、調査プロジェクトを外国語の授業に取り入れることで、データの収集・分析を通じたフィールドワーク、および正式なプレゼンテーションに、外国語学習者が慣れていくことができることを説明した。