写真a

MCNAMARA Stephen E. (マクナマラ スティーブン)

MCNAMARA Stephen E.

職名

特定任期教員

学位

教育(リーダーシップ、政策、変化)修士(モンアシュ大学)

外部リンク

出身大学院 【 表示 / 非表示

  • モナシュ大学   教育学研究科   修士課程   修了

    - 2011年4月

学内職務経歴 【 表示 / 非表示

  • 甲南大学   ■廃止組織■   国際言語文化センター   特定任期教員

    2019年4月 - 現在

 

論文 【 表示 / 非表示

  • Locating content, language, and cognition in a CLIL art history biography activity

    Stephen McNamara

    The Journal of the Institute of Language and Culture   25   2021年3月

     詳細を見る

    単著

    出版者・発行元:Konan University  

  • Developing cognitive assessment objectives in language syllabus design 査読あり

    Stephen E. McNamara

    6th International Conference on Modern Approach in the Humanities, The Sorbonnne University of Paris   2018年11月

     詳細を見る

    共著

    担当区分:筆頭著者  

  • Aligning content to cognitive taxonomies: art history syllabus design.

    Stephen E. McNamara

    Kwansei Gakuin University Journal of Policy Studies   2018年9月

     詳細を見る

    単著

    担当区分:筆頭著者  

  • A CLIL Approach to Syllabus Development Utilizing taxonomies from the cognitive domain.

    Stephen E. McNamara

    Kwansei Gakuin University Journal of Policy Studies   2016年9月

     詳細を見る

    単著

    担当区分:筆頭著者  

  • Triple Bottom Line Pressures in International School Environments: Case Study. 査読あり

    Stephen E. McNamara

    The International Journal of Social Sustainability in Economic, Social and Cultural Context   2013年1月

     詳細を見る

    単著

    担当区分:筆頭著者  

全件表示 >>

講演・口頭発表等 【 表示 / 非表示

  • Tools for addressing linguistic and cognitive aspects of texts in CLIL

    Stephen McNamara, Michael Griffiths

    日本 CLIL 教育学会(J-CLIL)第 3 回大会   日本 CLIL 教育学会(J-CLIL)

     詳細を見る

    開催年月日: 2020年10月

  • Thinking Skills: How Setting Cognitive Objectives can Enhance Vocabulary Acquisition

    Stephen McNamara

    16th Annual CamTESOL Conference  (Phnom Penh Cambodia)  CamTESOL Conference

     詳細を見る

    開催年月日: 2020年2月

  • Developing cognitive assessment objectives in language syllabus design

    Stephen McNamara

    6th International Conference on Modern Approach in the Humanities. The Sorbonne University of Paris.  

     詳細を見る

    開催年月日: 2018年11月

  • Perceptions of difficulty in quiz questions based on cognitive domain taxonomies

    Stephen McNamara

    Focus on Language (CLIL Symposium). At Pedagogische Hochschule Freiburg  

     詳細を見る

    開催年月日: 2018年3月

  • Comparative CLIL: Verb Descriptors from the CEF in Multiple Contexts.

    Stephen McNamara

    Stadffielschule Fischbek-Falkenberg, Hamburg, DE. Methodological Meeting 

     詳細を見る

    開催年月日: 2018年2月

研究費にかかる研究(調査)活動報告書 【 表示 / 非表示

  • 2020年度  CLIL: Cognitive Discourse Analysis

    研究費の種類: 教員研究費

     詳細を見る

    In 2020 My research was focused on content and language integrated pedagogy. Research preparation was conducted using ethnomethodological approaches; the preliminary results were presented at 2 conferences and in the Kiyo journal. Specifically, the research focused on identifying congnitive-linguistic analogues, and sorting them into disciplinary genres and registers.

 

その他教育活動及び特記事項 【 表示 / 非表示

  • 2017年3月
     
     

    Hamburg, Germany. Guest Lecturer, Classroom Observation

  • 2015年9月
    -
    2019年4月

    Kwansei Gakuin University. Textbook Development

 

所属学協会等の委員歴 【 表示 / 非表示

  • 2020年8月 - 現在   J-CLIL Association  Member

社会貢献活動 【 表示 / 非表示

  • Mentoring and Careers advice

    2018年4月 - 2019年5月

     詳細を見る

    Conducted informally with the cooperation of North Sydney Boy's High School, Sydney, Australia.

    Career advice offered to current students of the school who intend to live internationally, especially in Asia, post-graduation.