論文 - MACH Thomas Michael
-
Remote SALC practices in a pandemic: One university’s initial approach and subsequent revisions 査読あり
Yamamoto, S.; Mach, T.; Mertens, C.; Sholdt, G. & Stringer, T.
2 ( 1 ) 71 - 81 2021年6月
担当区分:責任著者
-
Listen to the learners : Views on culture's role in language learning from exceptional learners of Japanese
Thomas Michael MACH
文化の継承と日本語教育~~甲南大学総合研究所叢書 143 2021年3月
-
American shino: A case study of cultural borrowing in the world of traditional ceramics
MACH, Thomas
The Journal of the Institute for Language and Culture 25 79 - 100 2021年3月
担当区分:筆頭著者
-
The cultivation of a sustainable lifestyle in Japan's peaceful Edo period
MACH, Thomas
Peace as a global language: Explorations of peace in practice. (pp. 27-66 2018年5月
単著
-
Konan Language LOFT's first large-scale user survey: results and discussion
MACH, Thomas
The Journal of the Institute for Language and Culture, 22, 221-244 2018年3月
単著
-
Promoting learner autonomy through a self-access center at Konan University: from theory to proposal
Mach, Thomas
The Journal of the Institute for Language and Culture 19 3 - 29 2015年3月
単著
-
Japan-based ELT educators' stance on technology: Revisited with 2013 data
Mach, Thomas
The Journal of the Institute for Language and Culture 18 177 - 186 2014年3月
単著
-
Permaculture's debt to Asia and new roots in Japan
Mach, Thomas
Reflections on peace without boundaries 23 - 33 2013年3月
単著
-
Distraction addiction: What language educators ought to know about digital media's effects of human cognition and communication.
Mach, T.
The Journal of the Institute for Language and Culture 17 81 - 110 2013年3月
単著
-
America's resurgent food culture: Facets of a nascent relocalization movement
マック・トーマス
The Journal of the Institute for Language and Culture 15 23 - 37 2011年3月
単著
-
Masanobu Fukuoka's enduring influence on new agrarian movements abroad
マック・トーマス
The Journal of the Institute for Language and Culture ( 13 ) 17 - 35 2009年3月
単著
A Konan University journal.
-
Design principles of a website that uses songs for language learning
マック・トーマス
The Journal of the Institute for Language and Culture 11 43 - 56 2007年3月
単著
-
A study of the effects of digital interactivity on L2 vocabulary acquisition.
マック・トーマス
The Journal of the Institute for Language and Culture 10 55 - 72 2006年3月
単著
-
Evolving media, shifting literacy: A western historical perspective.
マック・トーマス
The Journal of the Institute for Language and Culture 9 57 - 82 2005年3月
単著
-
Review of the textbook Getting Ready for Speech.
マック・トーマス
The Language Teacher Tokyo: JALT. 28 ( 2 ) 27 - 28 2004年11月
単著
-
An introductory guide to creating and managing language class websites.
マック・トーマス
The Journal of the Institute for Language and Culture ( 8 ) 73 - 94 2004年11月
単著
-
Internet English, electronic literacy, and the EIL reading course.
マック・トーマス
The Journal of the Institute for Language and Culture, ( 7 ) 87 - 102 2003年11月
単著
-
E-mail requests. In K. Bardovi-Harlig & B. Mahan-Taylor (Eds.), Teaching pragmatics. (jointly worked)
「マック・トーマス」「Ridder, S.」
Washington, DC: US Department of State, Office of English Language Programs. 2003年11月
共著
-
Adding a cross-cultural pragmatics component to EFL courses.
マック・トーマス
Comparative Culture A Miyazaki International College journal. ( 7 ) 117 - 124 2001年11月
単著
-
Anatomy of a web-based listening activity for EFL Learners.(jointly worked)
「マック・トーマス」「 Isbell, K.」
Learning Technology Newsletter 3 ( 4 ) 2001年11月
共著
-
Review of the textbook Springboard 2.
マック・トーマス
The Language Teacher. Tokyo: JALT. 24 ( 4 ) 24 - 25 2000年11月
単著
-
Using graphic organizers to facilitate language learning.
マック・トーマス
Annual Research Report of the Language Center ( 1 ) 109 - 126 1998年11月
単著
A Kwansei Gakuin University journal
-
Synthesizing content on a continuum.( jointly worked)
「マック・トーマス」「Stoller, F」
In D. M. Brinton & P. Master (Eds.), New ways in content-based instruction 61 - 63 1997年11月
共著
Alexandria, VA: TESOL.
-
A gambit-driven debate.(jointly worked)
「マック・トーマス」「Stoller, F」「Tardy, C.」
In D. M. Brinton & P. Master (Eds.), New ways in content-based instruction 64 - 68 1997年11月
共著
Alexandria, VA: TESOL.
-
E-mail: A novel forum for ESL communication.
マック・トーマス
The AZ-TESOL Newsletter 16 ( 1 ) 17 - 17 1995年11月
単著
-
Session report on accelerated intensive language teaching.
マック・トーマス
The AZ-TESOL Newsletter, 1994年11月
単著