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PALMER Roger W. (パーマー ロジャー)

PALMER Roger w.

職名

教授

学位

M Ed in Teaching Second Languages(University of Southern Queensland, Australia), BA Honours in Medieval and Modern History(University of London, Queen Mary College, England)

専門分野

言語学

メールアドレス

メールアドレス

通称等の別名

なし

外部リンク

出身学校 【 表示 / 非表示

  • University of London, Queen Mary College, England   BA Honours in Medieval and Modern History   卒業

    - 1985年11月

出身大学院 【 表示 / 非表示

  • University of Southern Queensland, Australia   M Ed in Teaching Second Languages   修士課程   修了

    - 2004年11月

学内職務経歴 【 表示 / 非表示

  • 甲南大学   マネジメント創造学部   教授

    2020年4月 - 現在

  • 甲南大学   マネジメント創造学部   准教授

    2013年4月 - 2020年3月

  • 甲南大学   マネジメント創造学部   講師

    2009年4月 - 2013年3月

学外略歴 【 表示 / 非表示

  • 京都産業大学

    2007年4月 - 2009年3月

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    国名:日本国

  • 関西大学

    2004年4月 - 2007年3月

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    国名:日本国

所属学協会 【 表示 / 非表示

  • Japan Association of Language Teachers (JALT)

    1111年11月 - 現在

 

論文 【 表示 / 非表示

  • Reaching Out to Students Individually while Teaching Emergency Online Courses

    Roger Palmer

    Hirao School of Management Review (2021)   11   75 - 85   2021年3月

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    単著

    出版者・発行元:Konan University  

  • Reaching Out to Students Individually while Teaching Emergency Online Courses

    Roger Palmer

    Hirao School of Management Review (2021)   11   75 - 85   2021年3月

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    単著

    出版者・発行元:Konan University  

    researchmap

  • Towards a Pedagogy for Learner Engagement Involving Spoken Texts

    Roger Palmer

    Literacies, Culture, and Society towards Industrial Revolution 4.0. Reviewing Policies, Expanding Research, Enriching Practices in Asia.   299 - 316   2021年1月

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    単著

    出版者・発行元:Nova Science Publishers, New York  

  • Towards a Pedagogy for Learner Engagement Involving Spoken Texts

    Roger Palmer

    Literacies, Culture, and Society towards Industrial Revolution 4.0. Reviewing Policies, Expanding Research, Enriching Practices in Asia.   299 - 316   2021年1月

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    単著

    出版者・発行元:Nova Science Publishers, New York  

    researchmap

  • Engagement and Technology: Towards a Pedagogy for Learner Engagement in Spoken Texts

    Roger Palmer

    Konan University Sogo Kenkyuusho   139   81 - 102   2020年3月

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    単著

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書籍等出版物 【 表示 / 非表示

  • Earth Watch

    Graeme Todd, Roger Palmer, Makimi Kano( 担当: 単著)

    Cengage Learning KK, National Geographic Learning  2020年1月  ( ISBN:978-4-86312-370-0

  • Earth Watch

    Graeme Todd, Roger Palmer, Makimi Kano

    Cengage Learning KK, National Geographic Learning  2020年1月 

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  • Departure: English Expression II Revised

    Yamaoka Kenji, Roger Palmer et al.( 担当: 単著)

    Taishukan  2018年4月  ( ISBN:978-4-469-64150-9

  • Departure: English Expression II Revised: Teacher’s Manual

    Yamaoka Kenji et al.( 担当: 監修)

    Taishukan  2018年4月  ( ISBN:978-4-469-64163

  • Departure: English Expression II Revised: Writing Support Note

    Yamaoka Kenji et al.( 担当: 監修)

    Taishukan  2018年4月  ( ISBN:ISBN 978-4-469-34304

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総説・解説記事(Misc) 【 表示 / 非表示

  • Learning to Write, Reading to Learn

    Roger Palmer

    JALT Journal   36 ( 2 )   238 - 241   2014年11月

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    掲載種別:記事・総説・解説・論説等(国際会議プロシーディングズ)   出版者・発行元:Japan Association for Language Teaching  

講演・口頭発表等 【 表示 / 非表示

  • Casual Classroom Talk

    Roger Palmer

    2019 Asia TEFL  (Ambassador Hotel, Bangkok, Thailand)  2019 Asia TEFL & the Language Institute of Thammasat University (LITU), Bangkok, Thailand

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    開催年月日: 2019年6月

  • Casual Classroom Talk

    Roger Palmer

    2019 Asia TEFL  (Ambassador Hotel, Bangkok, Thailand)  2019 Asia TEFL & the Language Institute of Thammasat University (LITU), Bangkok, Thailand

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    開催年月日: 2019年6月

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  • Teacher Training in Kyrgyzstan and Indonesia

    Roger Palmer, Yanty Wirza

    JALT PanSIG 2019  (Konan University, Nishinomiya Campus)  Japan Association for Language Teaching

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    開催年月日: 2019年5月

  • Teacher Training in Kyrgyzstan and Indonesia

    Roger Palmer, Yanty Wirza

    JALT PanSIG 2019  (Konan University, Nishinomiya Campus)  Japan Association for Language Teaching

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    開催年月日: 2019年5月

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  • Teachers Helping Teachers Forum: Kyrgyzstan 2019

    Roger Palmer et al.

    JALT PanSIG 2019  (Konan University, Nishinomiya Campus)  Japan Association for Language Teaching

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    開催年月日: 2019年5月

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共同・受託研究活動実績(公開) 【 表示 / 非表示

  • Listening Strategies for the publication Listening Partner

    2008年4月 - 2009年3月

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    Cooperated with Professor Takeuchi Osamu of Kansai Daigaku on Listening Strategies for the publication Listening Partner in 2008

  • Vocabulary Research for the Genius 4 Dictionary

    2006年4月 - 2007年3月

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    Cooperated with Professor Okamoto Mayumi of Kansai Daigaku on Vocabulary Research for the Genius 4 Dictionary in 2006

共同研究希望テーマ 【 表示 / 非表示

  • Cooperate with academics in Vietnam and Laos and beyond on Teaching Solutions for Developing Nations in the Asia-Pacific Region

研究費にかかる研究(調査)活動報告書 【 表示 / 非表示

  • 2024年度  In-service training of language instructors

    研究費の種類: 教員研究費

  • 2023年度  Integration through language education

    研究費の種類: 教員研究費

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    Finding out how knowledge of English helps in the process of social assimilation

  • 2022年度  Tailoring ESP instruction to the overseas study needs and career aims of undergraduates

    研究費の種類: 教員研究費

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    English for Specific Purposes (ESP) focuses on both language teaching and content teaching. It is one proposed model of instruction for study abroad and working. This research seeks to measure student progress in ESP programs. It will involve tracking overseas student progress in the UK. The results will be presented at an international conference.

  • 2021年度  Tailoring ESP instruction to the overseas study needs and career aims of undergraduates

    研究費の種類: 教員研究費

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    English for Specific Purposes (ESP) focuses on both language teaching and content teaching. It is one proposed model of instruction for study abroad and working. This research seeks to measure student progress in ESP programs. It will involve tracking overseas student progress in the UK. The results will be presented at an international conference.

  • 2020年度  The common Europian framework descriptors:standards for description and assessment of language lerning levels

    研究費の種類: 教員研究費

 

ティーチングポートフォリオ 【 表示 / 非表示

  • 2021年度

    教育の責任(何をやっているか:主たる担当科目):

    European Studies: the main focus is on reading, writing and critical thinking.

    教育の理念(なぜやっているか:教育目標):

    Educational goals: students will demonstrate the ability to (1) identify key points in readings, short lectures, films, or other presentations, (2) write clear notes and summaries while reading, listening and watching, (3) show a broad grasp of European themes and developments up to the present day, (4) conduct country-specific research and present findings to the class, and (5) develop a digital portfolio to expand on what is studied in class.

    教育の方法(どのようにやっているか:教育の工夫):

    Content-based course informed by CLIL with a focus on teaching the persuasive genre (argument) and emphasising digital literacy

    教育方法の評価・学習の成果(どうだったか:結果と評価):

    Evaluated by mastery of two specialist countries per student, one EU (e.g. Spain) and one non-EU European country (e.g. Norway). Students produce an ePortfolio, submit homework and take quizzes, present a paper poster or digital poster accompanied by a video of their talk, and submit an 800-word persuasive text based on their poster presentation content and script.

    改善点・今後の目標(これからどうするか):

    To boost critical literacy skills and digital literacy skills, with regard to bookmarking online sources, evaluating materials, providing citations, and avoiding plagiarism.

    根拠資料(資料の種類などの名称):

    Materials created by instructor and others provided by EU Delegation to Japan.

 

社会貢献活動 【 表示 / 非表示

  • Teachers Helping Teachers (Special Interest Group, Japan Association of Language Teachers).

    1111年11月 - 現在

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    Active in projects in Laos and Vietnam. Human development through education.

 

提供可能な資源 【 表示 / 非表示

  • Share insights on global issues, projects, development especially in Asian countries

    a

  • Teacher Training in Hue, Vietnam

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  • Educational and Human Development in Vientiane, Laosa

    a

おすすめURL 【 表示 / 非表示

  • MyiZoneLab

    http://www.pearsonlongman.com/ae/myizonelab/jp/index.html

    Displays my 4-book series for Pearson Asia and how to study online using an online lab.

    文学